Forma-1: a versenyautók idei újításai jelentősen megizzasztják a csapatok szerelőit

Olvasási idő: 3 perc

Szerző: Dávid Lech

Arról, hogy az első pár futam során mi történt, illetve mi várható a következő versenyeken, Matúš Pavlíkkal beszélgettünk, aki eddig újságírói munkája sorántöbb száz cikket írt Forma-1-el kapcsolatban.

Kövesd közösségi oldalainkat, ahol a futamok során további érdekességeket osztunk meg:
Facebook és Instagram

Matúš igazi fanatikusként napi szinten elemzi az eseményeket a Forma-1 világában, és igyekszik a legérdekesebb és legfrissebb híreket eljuttatni a rajongókhoz. A versenyhétvégék között gyakran változnak a erőviszonyok, és ahogy az F1-es csapatokban dolgozók munkája szinte soha nem fogy el, úgy az újságírók sem hanyagolhatják el az információk közlését a publikum felé.

A konstruktőri világbajnoki trófeáért 3 csapat között folyik a küzdelem

Az idei szezon első négy futamát már teljesítették a versenyzők. Kijelenthető, hogy a Ferrari a jelenleg futó szezon legnagyobb esélyese?

A legnehezebb kérdést tetted fel rögtön az elején (nevet). A Scuderia hihetetlenül jól szerepelt Ausztráliában, és mindenkit felülmúlt, Imolában azonban lemaradt a dobogóról a legnagyobb versenytárs, a Red Bull és a Mercedes kárára. Ez a szezon azonban elsősorban a fejlesztésekről és a haladásról fog szólni. Aki a legjobban irányítja majd az év közbeni fejlesztéseket, az valószínűleg a szezon végén learatja a babérokat.

Az utóbbi szezonokban határozottan előrébb tartott a Mercedes és a Red Bull istálló is. Miért szenved a Mercedes? Mi okozhatja a Red Bull hullámzó teljesítményét, gondolva itt Verstappen két kiesésére?

Az előző szezonban szó szerint az utolsó fordulóig harc folyt a világbajnoki címért. A Red Bullnak és a Mercedesnek nagy erőfeszítéseket kellett tennie az elmúlt szezonban, míg a Ferrari már a tavalyi szezon elején érezte, hogy nem lesz esélye a végső sikerre, így teljesen a 2022-es versenyautó felépítésére és az új szabályokra koncentrálhattak. Bár senki sem számított tőlük ilyen lendületes kezdésre, de azt el kell ismerni, hogy az eddigi eredményekért megdolgoztak, ezek teljesen megérdemeltek.

Az nyilvánvaló, hogy mi hiányzik a Red Bullnak és a Mercedesnek. A Red Bullnál elsősorban a megbízhatóság hiányzik, de az autó beállításával is gondok voltak, míg a Mercedes továbbra is keresi a módját, hogyan tudja teljesen kihasználni a koncepciójában rejlő lehetőségeket. Mérnökeik szerint ennek a potenciálnak óriásinak kellene lennie, viszont nem láthattunk tőlük sok fejlődést az első három versenyen.

A Forma-1 elindult a környezettudatosabb versenyzés és a zöldebb jövő felé

forrás: thesportsrush.com

Az istállók nemcsak jelentős, de többé-kevésbé látható változásokkal is készültek az új szezonra. Beszélnél nekünk részletesebben a legfontosabbakról?

Valóban komoly változások történtek a Forma-1 világában. A „Ground Effect” hatás 40 év után tért vissza a Forma-1-be, ami valójában azt jelenti, hogy a leszorítóerő nagy része az autó alatt áramlik. Így kialakul egy szívóhatás, ami az autót az aszfalthoz szegezi. Ez a hatás megkönnyíti az előzéseket a verseny során, mivel ez a megoldás nem hoz létre annyi turbulens levegőt, mint eddig. Elmondhatjuk, hogy ez sikerült is, ennek következtében könnyebb követni az elől haladó autót.

De nem csak az aerodinamika változott, igaz?

Az aerodinamikai változások „csak” a leglátványosabbak és legjelentősebbek. Idén azonban új gumiabroncsokat és felniket használnak, a 13 colos gumikat 18 colos kisebb oldalfalú abroncsok váltották fel. Ez szintén sok fejtörést okoz a csapatoknak, hiszen a szezon előtti tesztalkalmakon kívül a versenyhétvégéken kell fontos információkat szereziük a gumikopásról, ideális nyomásról.

Újfajta üzemanyagot fogyasztanak a kocsik, amely már most környezetbarátabb és több bio-összetevőt tartalmaz. Ez teljesen megváltoztatta a mérnökök és a csapatok munkáját. A Red Bull kieséseiből és egyéb problémákból láthatjuk, hogy ez a váltás sok meglepetést tartogathat még.

Nézzétek élőben a Spanyol Nagydíjat + TIPP: az utazás időpontjában FC Barcelona – Villareal labdarúgó mérkőzésre is válthatsz jegyet, érdeklődés esetében keresd értékesítő kollégánkat.

Az Aston Martin alapvető dolgokban bukik el

Ha a szezon elejét látva választanod kellene, ki okozta eddig a legnagyobb meglepetést és csalódást, melyik csapatra esne a  választásod?

Bevallom, amikor a szezon kezdete előtt megkérdeztek, hogy szerintem ki okozza majd a legnagyobb csalódást a szezonban, azt Alpine-t válaszoltam. Tévedtem (nevet). Azon gondolkodtam, hogy az Alpine-ra vagy az Aston Martinra „fogadjak”, az Alpine-t választottam, de a legnagyobb csalódás egyértelműen az Aston Martin. Úgy néz ki, az autón a legalapvetőbb dolgok sem működnek teljesen, és ahogy mondani szokták „fejétől bűzlik a hal”. A problémát az Aston Martin tulajdonosa, Lawrence Stroll okozhatja, aki igyekszik mindent a maga véleménye szerint intézni. Ez pedig általában kis százalékban hordozza magában a sikert.

Kellemesen meglepett a Haas eddigi teljesítménye. Kevin Magnussen egy év után visszatért, és olyan, mintha kicserélték volna. Azt hiszem, nekik mindenki sikeres szezont kíván.

forrás: benzinsider.com

AKTUÁLIS UTAZÁSI ÉS BELÉPŐJEGYES AJÁNLATAINKAT FORMA 1-ES FUTAMOKRA ITT TALÁLJÁTOK