A hónap élménybeszámolója: Liverpool – Manchester United

Olvasási idő: 3 perc

Egy meccs, amit soha nem felejt el az ember. Öröm, nevetés és jókedv az egyik oldalon, szomorúság és düh a másikon. Anglia egyik legnagyobb rangadója valóságos gólparádéval kényeztette a hazai szurkolókat, amit mi is élőben néztünk végig az Anfield Roadon.

Kövesd közösségi oldalainkat, ahol további érdekességeket osztunk meg.
Facebook és Instagram

Már a repülőtéren jó volt a hangulat

Utazásunk az ausztriai Schwechat repülőterén kezdődött, ahol egy kedves társaság fogadott bennünket. Látni lehetett, hogy a Liverpool szurkolók domináltak közöttük, hiszen többen is a „Vörösök” mezében voltak, vagy épp egy címerükkel ellátott kapucnis pulóvert viseltek. A manchesteri leszállást követően már vártak ránk a repülőtéren, hogy aztán a Beatles városába, Liverpoolba vigyenek minket. A buszon nagyon jó hangulat uralkodott, Liverpool szurkolók jóvoltából többször is elhangzott a klub híres himnusza: „You will never walk alone”.

A szállodákban történő zökkenőmentes check-in után a belváros felé vettük az irányt (természetesen a klasszikus fish and chips sem maradt ki), majd elkezdtünk készülni a másnapi mérkőzésre.

Miska, Anfield és Mike Dean

Másnap reggel csoportkísérőnk, Miska várt minket a recepción, aki energiájával mindannyiunkat feltöltött. A szombati nap első állomása az Anfield Road volt. A stadiontúra során végigsétáltunk a „a futballszentély” gyomrában, és magunkba szívtuk a szigetország egyik leglegendásabb stadionjának hangulatát.

„Most kell megköszönnöm az egész túra szervezését, mert utána talán, tudod… az ember kicsit berúg és elfelejt köszönetet mondani. Egyébként  nagyon segítőkészek és jó fejek vagytok” – dicsért minket a túra egyik résztvevője.

Az Anfield után meglátogattuk a múzeumot, és természetesen nem maradhatott ki a rajongói bolt sem, ahol a szuvenírek szerelmesei szó szerint megvadultak. Mezekkel, sálakkal vagy épp Liverpool-logóval ellátott nyakkendővel távoztak. Ezt követően egy igazi angol pubba vezetett az utunk, ahol nemcsak megebédeltünk, de pár korsó sört is elfogyasztottunk. Néhányan megnéztük a Tranmere Rovers meccsét a Hartlepool ellen a League Two-ban (az angol negyedosztályban). Jelenlétünk bizonyára tetszett volna a korábbi játékvezetőnek és a klub nagy rajongójának, Mike Dean-nek (VIDEÓ) is. A több, mint 6 ezer nézőt vonzó párharc, amelyet még a mi első ligás klubjaink is megirigyelhetnének, végül 1-1-es döntetlennel ért véget.

Vörös-tenger Liverpoolban

A két Premier League-klubnak (Everton és Liverpool FC) is otthont adó város a meccs napján vörösbe öltözött, amiből a Manchester United szurkolói is kivették a részüket. Az utcákon már reggel óta sajátos hangulat uralkodott. A Vörösök himnusza ismét felcsendült (bár néhány szurkolót elnézve akár a „You will never drink alone”-t is énekelhették volna), és érezhető volt, hogy nagyok az elvárások, hiszen a bombaformában játszó United – a klub legnagyobb riválisa – állt ki ellenük.

Miután (végre) eljutottunk a stadionhoz, néhányan egy közeli pubban horgonyoztunk le, míg mások tovább élvezték a szurkolók skandálását a stadion körül. A Liverpool történelmi győzelme után reggelig tartó ünneplés vette kezdetét a városban, az örök rivális cukkolása és a mérkőzés visszhangja pedig még ma is hallható. A United kárára minden oldalról érkeztek különböző viccek és mémek, többek között a Liverpool korábbi játékosától, Jamie Carraghertől is, aki jelképesen egy „7up” italt hozott a CBC Sports stúdiójába.

forrás: empireofthekop.com

Végezetül megosztjuk veletek Roman véleményét: „Ez egy életre szóló élmény volt  minden Liverpool szurkoló számára. A FociTouron keresztül csak a meccsre szóló jegyeket vásároltuk meg, ahová egyébként esélyünk sem lett volna eljutni. A jegyek körülbelül egy nappal a meccs előtt megérkeztek, a végeredmény pedig magáért beszél. Köszönjük szépen! YNWA.”

Az utazáson résztvevőktől szinte csak dicsérő szavakat hallhattunk, amit a mérkőzés eredménye csak fokozott. A győzelem annyira motiválta őket, hogy néhányan már a helyszínen elkezdték tervezni a következő utazásukat.